Piotr Surmiak

Asystent w Klinice Neonatologii Ośrodka III Stopnia Opieki Perinatalnej Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego im. prof. K. Gibińskiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego  przy Klinice Ginekologii I Położnictwa Centralnego Szpitala Klinicznego SUM w Katowicach

Absolwent Wydziału Lekarskiego  Śląskiego  Uniwersytet Medyczny w Katowicach  Otrzymał nagrodę Rektora SUM  w 2016 roku. W Klinice zajmuje się najcięższymi przypadkami noworodków z ciąż wcześniaczych i patologicznych. Wykładowca akademicki z neonatologii i pediatrii. W 2016 roku obronił pracę doktorską: „Stężenie lipokainy neutrofilowej związanej z żelatynazą w surowicy jako wczesny marker
ostrego uszkodzenia nerek u noworodków z zespołem hipoplazji lewego serca”

Najczęstszymi  problemami  którymi się zajmuje to Klinice Magnuccy to :

– Kardiologia dziecięca : echo serca u dziecka ,wada serca u dziecka, szmery serca (szmer nad sercem),ból w klatce piersiowej, arytmia ,kołatania serca ,ciśnienie tętnicze

– Choroby okresu noworodkowego i niemowlęcego: żółtaczka, ocena rozwoju dziecka, napięcie mięśniowe, kolka niemowląt, zaburzenia odżywiania, szczepienia, niedokrwistość (anemia), sucha skóra, ciemieniucha, uczulenie na białko mleka krowiego(skaza białkowa),niedobór wagi ciała, wzdęcia.
– Choroby przewodu pokarmowego: biegunka, rotawirusy ,grypa żołądkowo -jelitowa , zaparcia, ulewania ,refluks żołądkowo –przełykowy, choroba refluksowa przełyku, wymioty, bóle brzucha, pasożyty :owsiki,lamblie,glisty
-Choroby układu oddechowego :gorączka, kaszel, duszność ,zapalenie ucha, infekcje górnych dróg oddechowych, zapalenie zatok, nieżyt nosa ,katar, zapalenie gardła, zapalenie migdałków (angina), zapalenie krtani, zapalenie oskrzeli, zapalenie płuc , mykoplazma , mononukleoza zakaźna
– Zakażenia układu moczowego, zapalenie pęcherza moczowego, i miednicy mniejszej