Ortopeda

Terapia czynnikami wzrostu (PRP)

Terapia czynnikami wzrostu opiera się na zastosowaniu własnej krwi pacjenta jako środka leczniczego i naprawczego w obrębie tkanek miękkich oraz kostnych. Kluczem do sukcesu tego rodzaju leczenia jest wydzielanie czynników wzrostu przez aktywowane trombocyty obecne we krwi, co stanowi podstawowy składnik w procesie regeneracji tkanek. Terapię czynnikami wzrostu z powodzeniem wykorzystuje się w ortopedii oraz medycynie sportowej.

Punkcje kaletek, torbieli, zmian pourazowych, pozapalnych pod kontrolą USG

Punkcja kaletek, torbieli, zmian pourazowych, pozapalnych oraz wszelkich innych niepokojących zmian polega na wykonaniu biopsji i pobraniu próbki w celu dalszej diagnostyki. Aby zabieg został wykonany precyzyjnie i był bezpieczny należy przeprowadzać go pod kontrolą USG. Punkcja łączy w sobie funkcję diagnostyczną i leczniczą. Zabieg umożliwia likwidację torbieli, zminimalizowanie ryzyka nawrotów oraz rozpoznanie charakteru zaistniałej zmiany, co z kolei pozwala na dobór właściwego leczenia.

Podawanie preparatów przeciwzapalnych, kwasu hialuronowego dostawowo pod kontrolą USG

Podawanie preparatów przeciwzapalnych lub kwasu hialuronowego dostawowo zaleca się w celu zmniejszenia dolegliwości bólowych, redukcji stanu zapalnego, poprawy funkcji stawu i przywrócenia równowagi fizjologicznej w stawie. Aby zabieg mógł być wykonany w sposób precyzyjny i bezpieczny dla pacjenta, cała procedura przeprowadzana jest pod kontrolą USG.

Leczenie entezopatii obwodowych zachowawcze i operacyjne

Entezopatia to określenie zmian przeciążeniowo-zwyrodnieniowych w obrębie przyczepu ścięgna do tkanki kostnej. Schorzenie charakteryzuje się ostrym bólem w trakcie wykonywania ruchu, po wysiłku oraz obrzękiem i osłabieniem siły mięśnia. Leczenie zachowawcze obejmuje czasowe unieruchomienie kończyny, farmakoterapię oraz fizjoterapię. Leczenie operacyjne polega na wykonaniu odpowiedniego zabiegu chirurgicznego, a następnie wdrożenie rehabilitacji.

Plastrowanie dynamiczne – kineziotaping

Kinezytaping jest metodą terapeutyczną polegającą na oklejaniu określonych partii ciała specjalnym elastycznym plastrem. Plastrowanie dynamiczne ma szerokie zastosowanie, począwszy od redukcji dolegliwości bólowych, przez korygowanie postawy ciała, do zapobiegania kontuzjom.

Biopsje, usunięcie błony maziowej

Biopsja polega na wykonaniu niewielkiego nakłucia powierzchni skóry i wprowadzeniu specjalnej igły do miejsca skąd ma zostać pobrana określona próbka w celu dalszej diagnostyki. Zabieg wymaga precyzji, jest bezpieczny i nie pozostawię dużych śladów na skórze. Biopsja łączy w sobie funkcję diagnostyczną i leczniczą. Zabieg umożliwia częściowe lub całkowite usunięcie błony maziowej, co jest powszechnie stosowaną praktyką w przypadku schorzeń reumatycznych.

Zespół rowka nerwu łokciowego

Zespół rowka nerwu łokciowego jest jedną z najczęstszych neuropatii kończyny górnej. Terapia przykrych dolegliwości bólowych obejmuje leczenie zachowawcze oraz operacyjne. Niezmiernie ważne jest, aby szybko zgłosić się do specjalisty, gdyż leczenie podjęte zbyt późno nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Choroba DeQuervaina

Choroba DeQuervaina polega na przewlekle utrzymującym się stanie zapalnym pochewki ścięgnistej mięśni prostowników kciuka. Proces leczenia dolegliwości bólowych kciuka opiera się na stosowaniu odpowiedniej farmakoterapii, rehabilitacji oraz czasowym unieruchomieniu. W przypadku nawracających objawów wykonywany jest zabieg chirurgiczny, podczas którego częściowo usuwa się zmienioną chorobowo tkankę, likwiduje się patologiczne zrosty oraz uwalnia ścięgna, dzięki czemu odzyskują one prawidłową ruchomość.

Choroba Dupuyrtena

Choroba Dupuyrtena objawia się powstawaniem przykurczu palców dłoni w pozycji zgięciowej. Leczenie opiera się na wykonaniu zabiegu chirurgicznego, podczas którego przecina się zgrubiałe tkanki oraz powstałe zbliznowacenia. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym. Niezmiernie ważne jest, aby szybko zgłosić się do specjalisty, gdyż podjęcie leczenia zbyt późno może nie przywrócić prawidłowej ruchomości i funkcji dłoni.

Zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka jest najczęściej występujących neuropatii kończyny górnej. Leczenie operacyjne polega na wykonaniu niewielkiego nacięcia tuż nad nadgarstkiem oraz usunięciu patologicznie zmienionych tkanek, które wywołują ucisk na nerw.

Na leczenie u ortopedy zapraszamy do naszej kliniki w Katowicach.